Vállalati újságíró, kreatív alkotó, változásmenedzser: a belső kommunikációs szakértő

Korábban már bemutattam a belső kommunikáció alapjait, illetve szó esett arról is, kinek a felelőssége, hogy gördülékenyen működjön a dolog. Ott említettem, hogy sok munkahelyen nincs igazi gazdája a szervezeti kommunikációnak – a folyamatok szét vannak osztva különböző csapatok és kollégák Bővebben……

Szerző: Nagy Ádám | Közzétéve: , telt el a közzététel óta
A változás egyetlen szívószállal kezdődik

A változás egyetlen szívószállal kezdődik

Bizonyára Te is találkoztál már Facebookon a kiírással, mely szerint szívószálmentes augusztus van a hónapban. A felhívás és az egész mozgalom egy borzasztó egyszerű kérésen alapszik: legközelebb ha szórakozni mész, ne kérj szívószálat az italodhoz, egyetlen szívószálnak ugyanis 500 év is lehet a lebomlási ideje, csak nehezen lehet újrahasznosítani, a vizekbe kerülve pedig komoly problémákat jelenthet az ottani élővilágra nézve. Az üzenet jól érhető, a feladat könnyen teljesíthető, és valószínűleg az emberek nagy részének eszébe is fog jutni, ha legközelebb bulizni megy – de mit keres mindez egy belső kommunikációs blogon? A kulcsszó: változás!

(tovább…)
Szerző: Nagy Ádám | Közzétéve: , telt el a közzététel óta
A hatékony kommunikáció felelősei

Kinek a felelőssége a gördülékeny belső kommunikáció?

Mikor elkezdtem ezt a blogot, sokat gondolkoztam azon, ki legyen a fő célközönség, ki az, aki leginkább érintett a belső kommunikáció terén. Első körben nyilván azokra az emberekre gondoltam, akik hozzám hasonlóan kifejezetten ezzel a szakterülettel foglalkoznak: egyre több nagyvállalat alkalmaz belső komm. koordinátorokat, Bővebben……

Szerző: Nagy Ádám | Közzétéve: , telt el a közzététel óta

Mérhető szervezeti kommunikáció – nem csak lehetőség, elvárás!

A belső kommunikáció szakterületének egyik legnagyobb kihívása, hogy nagyon nehéz kézzelfogható, mérhető célokat rendelni hozzá. Míg mondjuk egy sales-es esetében könnyű egyből rávágni, hogy “15%-kal növelem az eladásokat a következő félévben“, addig például egy belső kommunikációs kampánynak sokkal kevésbé konkrét céljai és Bővebben……

Szerző: Nagy Ádám | Közzétéve: , telt el a közzététel óta

Klasszikus kommunikációs csatornák a munkahelyen

Függetlenül attól, hogy milyen vállalatról vagy akár iparágról beszélünk, minden munkahely viszonylag hasonló kommunikációs csatornák kínálatából válogat belső kommunikáció céljából, különbség legfőképp abban van köztük, hogy ezek közül melyik mennyire hangsúlyosan, illetve milyen módon van kihasználva. Lássuk, mik a leggyakrabban előforduló kommunikációs csatornák napjainkban egy Bővebben……

Szerző: Nagy Ádám | Közzétéve: , telt el a közzététel óta

Mi a belső kommunikáció, és miért érdemes jobban odafigyelni rá?

Egy kicsit HR, egy kicsit marketing, van benne némi pszichológia és szociológia is, valójában pedig a szervezet egészének a felelőssége, hogy hatékonyan, a vállalati stratégia szerves részeként működjön – vajon mi lehet a szóban forgó terület? Természetesen nem más, mint a belső kommunikáció, egy viszonylag nehezen definiálható, ám annál fontosabb szelete a Bővebben……

Szerző: Nagy Ádám | Közzétéve: , telt el a közzététel óta