…ez pedig az őszinteség. A 2019-es, HRPWR és BrandFizz szervezésében összeállt Nagy Employer Branding Nap keretében idén is sok izgalmas esettanulmányt és gyakorlati példát ismerhettünk meg különböző iparágak képviselőitől, kis- és nagyvállalatoktól, fehér- és kékgalléros munkáltatóktól az employer branding különböző aspektusaira fókuszálva. Volt azonban egy közös, átívelő mondanivaló az előadások közt, ami szerencsére a szakma egyre több hazai képviselőjét foglalkoztatja: az, hogy őszinteség nélkül nincs hiteles munkáltatói márka.

Talán dr. Szilágyi Judit (vezetésfejlesztési tanácsadó, Come & Grow) fogalmazta meg a legjobban ezt az üzenetet előadása során: a munkáltatói márka nem egy cukormáz. Az, hogy kiírjuk az állásbörzés rollupra, hogy “minden héten gyümölcsnap az irodában”, vagy hogy egy – a kamera előtt láthatóan feszengő – kollégával elmondatjuk egy videóban, milyen jó a csapat és motiváló az open office környezet, nem lesz őszinte munkáltatói márkaépítés, ahogy a “versenyképes fizetés” és a “rugalmas munkavégzés” kifejezések durrogtatása sem. Ha most felmész a LinkedIn-re vagy a Profession-re, és körülnézel az álláshirdetések közt, rengeteg átfedést, szóról szóra történő egyezést fogsz találni köztük – de miért hirdetik magukat ugyanazokkal a vonzónak vélt tulajdonságokkal az egyes cégek, mikor a valóságban teljesen más a vállalati kultúrájuk?

Egyforma employer branding, más-más vállalati kultúra – hol a hiba?

Sokan esnek mind a mai napig abba a csapdába, hogy rossz végéről közelítik meg a munkáltatói márkaépítés folyamatát. Rengeteg vállalat indul el úgy az employer branding útján, hogy csináljunk valami színes szórólapot, egy izgalmas videót, egy nagyívű recruitment eseményt, és majd utólag keresünk neki helyet a vállalati értékrendszerben, a HR- és a marketingstratégiában, a tágabb értelemben vett külső- és belső kommunikációban. Ez azért baj, mert ezzel előbb hozzuk létre az employer branding torta cukormázát, minthogy maga a torta elkészülne, az onboarding során / után pedig azzal fognak szembesülni a munkavállalók, hogy nem azt kapták, ami miatt jelentkeztek az adott vállalathoz.

A valóságban ennek az egésznek pont fordítva kell megtörténnie – azzal kell kezdenünk, hogy körbenézünk az irodában, és felmérjük, milyen történeteket, értékeket, valós üzeneteket tudunk közvetíteni munkáltatói márka címszó alatt. Nem titok, és ezt az előadók majd mindegyike ki is hangsúlyozta, hogy ez nagyon melós folyamat. Kell hozzá egy komoly, hosszútávú elköteleződés és támogatás a közép- és felsővezetői réteg részéről, valamint elengedhetetlen a kollégák aktív bevonódása: az ő motivációik, hátterük, napi tevékenységük fogja kirajzolni azokat a mintákat, amik alapján bemutathatjuk, hogyan is telik valójában egy nap a munkahelyen, mit rejt a valóságban az a színes logó vagy az a jól csengő szlogen, amivel egyébként nap mint nap találkozunk a különböző social media felületeken.

Nagyon jó volt azt látni és hallani a Nagy Employer Branding Nap során, hogy ma, 2019-ben már egyáltalán nem kell külföld felé tekintgetnünk a működő, számokkal alátámasztható, őszinte és egyedi employer branding ötletekért. Egyre több hazai munkáltató tud sikeresen túllépni a csocsóasztalok, babzsákok és üres, de angolul jól hangzó kifejezések áradatán, és helyette bátran nyúlnak új csatornák, új megoldások irányába: reality-sorozat a munkavállalókkal, storytelling day, életszagú történetekkel megtöltött ambassador program, meme-bajnokság, zsebben hordozható belső kommunikáció, zöld munkáltatói márkaépítés…

Kreativitás és újszerű ötletek nélkül nincs kiemelkedő munkáltatói márka

Ahogy pedig egyre kiélezettebbé válik a verseny a tehetségek megszólításáért és megtartásáért – márpedig ez így lesz a következő években -, úgy biztos vagyok benne, hogy ez a lista is sok-sok további elemmel és még vadabb ötletekkel fog bővülni. 365 nap rengeteg mindenre elég: Horváth Ádám, a Brandfizz társalapítója is azzal zárta az eseményt, hogy a ma színpadra lépett előadók nagy része egy évvel ezelőtt még csak az alapok lefektetésénél, a tervezésnél tartott, mostanra pedig már odáig jutottak, hogy közönség előtt osszák meg tapasztalataikat és felismeréseiket az elmúlt időszakból. Lehet, hogy egy év múlva már pont a Te sikertörténetedből fogunk inspirálódni..?


A tavalyi esemény összefoglalóját itt olvashatjátok el:

Havonta egyszer házhoz mennek a legfrissebb belső kommunikációs trendek, érdekességek és hírek - ne maradj le róla Te sem!


Nagy Ádám

Belső kommunikációs specialista, kreatív geek, blogger. Közel öt éve foglalkozom kifejezetten szervezeti kommunikációval, blogomat pedig azért índítottam, hogy minél több munkahelyre eljusson és megfelelő fontosságot kapjon ez a szakterület. 💬

0 hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .